Spørgsmål og svar

Kom hurtige i gang


Unsplashed background img 1

Spørgsmål og svar for elever/brugere




? Jeg kan ikke finde det ønskede produkt?

Det kan selvfølgelig være at produktet ikke er oprettet i FOODPRO, prøv blot at skrive noget af dit søge ord - F.eks: skriv "ggebl" i stedet for "æggeblommer" da de indtastede bogstaver både dækker ordet "æggeblomme" og ordet "æggeblommer" - listen filtreres mens du skriver et søgeord.

? Jeg kan ikke vælge hold når jeg skal lave en varebestilling?

Du skal sikre dig at du er tilknyttet det rigtige hold. Prøv at kigge under "Profil -- min profil" og se om du er tilknyttet det eller de rigtige hold. Du skal også sikre dig at du er tilknyttet det rigtige hold før di kan bestille til holdet, få eventuel hjælp af din underviser/superbruger.

? Hvorfor er min varebestilling endnu ikke godkendt af underviseren?

For at du kan få leveret de bestilte produkter i din varebestilling, så skal du sikre dig at din underviser har godkendt din varebestilling - det kan du se i "Mit arkiv -- Varebestillinger". giv gerne din underviser besked om at hun/han mangler at godkende din bestilling.


? Kan jeg få oprettet et produkt jeg gerne vil bestille og arbejde med?

Oprettelse af nye produkter, fortages af jeres lokale superbruger, der sikre at der lægges de rigtige produkter ind, samtidigt med at der også kan oprettes nye leverandører i FOODPRO, hvis der skulle være behov for dette.

? Jeg har bestilt til en forkert dato, eller et forkert hold - hvad gør jeg?

Din underviser kan hjælpe dig med at ændre datoen/holdet på din varebestilling inden hun/han godkender den i FOODPRO - tag derfor en snak med din underviser, så er hjælpen på vej :)

? Jeg har glemt en eller flere produkter i min varebestilling, hvad gør jeg?

Du kan oprette en ny bestilling eller bede din underviser om ikke at godkende din varebestilling og så kan du oprette en helt ny varebestilling på basis af den gamle som du finder under "Mit arkiv". Når du har sendt en ny samlet bestilling, så kan underviseren slette den gamle.


? Jeg kan ikke huske mit brugernavn/kodeord?

Du kan kontakte den lokale superbruger, der kan hjælpe dig - ellers så send en e-mail til os: dan@greenglass.dk, så hjælper vi gerne. Husk at skrive hvilken skole du er tilknyttet :).

? Jeg kan ikke finde mine råvarer på vognen/i kassen?

Som det første skal du sikre dig at din bestilling er godkendt af din underviser, dernæst skal du sikre dig at du har bestilt til den rigtige dato - og det rigtige hold. find din varebestilling under "Varebestillinger". Står der "Afventer" ud for din bestilling, så er bestillingen ikke medtaget i holdets samlede bestilling, desværre.

? Jeg har været syg og har derfor ikke lavet en varebestilling?

Du har mulighed for at lave en varebestilling 24/7/365. Derfor er det en god i de at tage kontakt til din underviser, hvis du er syg. Så kan det være at du kan lave bestillingen på et senere tidspunkt eller lave en aftale med en af dine kammerater - der så kan kopiere og bestille ekstra råvarer til dig.
Husk at du selv er ansvarlig for fremstille og kontrollere dine varebestillinger.





Spørgsmål og svar for undervisere



? Jeg kan ikke se elevernes varebestillinger under "Elevbestillinger", hvad gør jeg?

For at kunne se elevernes varebestillinger, så skal det hold, eleverne er tilknyttet, være tilknyttet din profil. dette gøres under "Profil -- Min profil" - her kan du vælge et eller flere hold, marker flere hold ved at holde CTRL tasten nede, mens du vælger et eller flere hold. Husk at opdater din profil.

? Kan jeg ændre i elevernes bestillinger, før jeg godkender dem?

Ja, du kan justere på mængderne på de forskellige produkter i elevens varebestilling - du kan også slette produkter i bestillingen. Du kan dog ikke umiddelbart tilføje produkter til elevernes varebestillinger.

? Jeg skal starte med et nyt hold - kan jeg selv oprette et nyt hold?

Der findes forskellige versioner af FOODPRO - og i nogle versioner kan man som underviser, selv oprette hold. Hvis du ikke har muligheden, så kontakt jeres superbruger/administrator for at få holdet oprettet.
Har du "Vis/opret hold" i menuen "Elever", så kan du selv oprette hold i FOODPRO. Dette skal dog ske i samarbejde og godkendelse af nærmeste leder, da der skal korrekte oplysninger om afdeling, formål/kontostreng samt antal elever når holdet oprettes.


? Kan jeg få oprettet et produkt jeg gerne vil bestille og arbejde med?

Oprettelse af nye produkter, fortages af jeres lokale superbruger, der sikre at der lægges de rigtige produkter ind, samtidigt med at der også kan oprettes nye leverandører i FOODPRO, hvis der skulle være behov for dette.

? Jeg skal kun bruge en smule af et produkt, men jeg kan se at leverandøren kun levere produktet i større mængder?

Leverandører leverer produktet i den aftalte mængde - uanset om man som underviser kun skal bruge en brøkdel af produktet.
Det betyder at der vil være et overskud i forhold til det der skal bruges. Dette overskud bør der være en procedure for hvordan det anvendes, gives til fælles benyttelse eller gemmes lokalt til andre lektioner på holdet eller i afdelingen.

- Her er der plads til dine spørgsmål

Skriv gerne til os hvis du syntes at der mangler et spørgsmål i denne liste - så opretter vi gerne spørgsmålet og svare på det.



Tilbage til forsiden